tordyveln
[attachment=4362:SNC10887.JPG]

provar att bifoga en bild på en jordgubbe, vet inte om det lyckas. Men så här ser den ut isåfall. Vet någon vem som gör sådan skada?
Tosan
Mina smultron kan se ut så där av sniglarna, men ofta är det bara skalet kvar och inget mer när de varit i farten. Däremot hade syrran problem ifjol med att getingarna åt upp jordgubbarna. Så min gissning är att det är nån av dem som varit framme...
tordyveln
Tack för svar! Ja det är ju troligt att det är getingar... Har inte sett några, men har i och för sig inte sett varken sniglar eller något annat heller. Hoppas de snart är mätta så det blir nåt över till oss tvåbenta också...

/Tordyveln
lotte.schioler
Vi har inte fått en enda jordgubbe ännu.
Alltså, där har varit massor av omogna men inte en enda en till oss att plocka.
Inte ens en pytteliten rest, ibland har "någon" ätit t.o.m. bladflugan!!!
Jag har bara 10 plantor ännu så länge, odlade enligt Nils Åkerstedts läror, dvs i sand.

Jag var så nöjd i våras, klasar av jordgubbar hängde från varje planta.....

Är det verkligen sniglar? eller fåglar? eller något annat???
Tror ni de kan gömma sig under grästäcket?

Nu vet jag inte om jag ska fortsätta att plantera likadant, kanske man inte kan täckodla längre pga sniglarna???

Har någon av er erfarenheter av att odla i sand?
//Lotte
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon