tin@w
Jag har så kasst minne, och varje år blir jag lika förvirrad över vad som ska sås och när och jag glömmer att göra hälften, speciellt sånt som sås i omgångar. Så jag skulle vilja ha ett enkelt program eller kalkylblad åt mig själv för sådd och förkultivering där jag enkelt kan ställa om tex datum för första/sista frost, tid för utplantering osv, och enkelt få ut en datumsorterad lista över vad som ska sås/göras just "den här" veckan för hela säsongen... Och anpassat just till mina breddgrader, eller iaf anpassningsbart. Någon som har nåt i sina gömmor? Jag kör mac. Jag kan iofs svänga ihop en lista själv, har tillgång till all info jag behöver, men någon måste ju ha tänkt denna tanke före mig...?
skogstroll
jag kan bara hålla med, jag är trädgårdsnybörjare och det bara snurrar i huvet av alla såtider mm giggle.gif
rosita
Vad jag vet finns inget sånt program, jag har själv eftersökt det tidigare. Nu har jag gjort ett kalkylblad med det som jag tycker är viktigast. Det funkar bra, tycker jag! yes.gif
tin@w
CITAT (rosita @ 23-06-2007, 18:38) *
Vad jag vet finns inget sånt program, jag har själv eftersökt det tidigare. Nu har jag gjort ett kalkylblad med det som jag tycker är viktigast. Det funkar bra, tycker jag! yes.gif

Kan man få tigga sig till en kopia? naughty.gif
rosita
CITAT (tin@w @ 23-06-2007, 18:57) *
Kan man få tigga sig till en kopia? naughty.gif

Det bästa är så klart att hitta någon som redan gjort jobbet flirting.gif , men mitt kalkylblad är inte direkt något såchema, utan mera en planering över sådd och skörd. Jag skickar en kopia när jag lärt mig hur man gör! confused.gif
Jill-Ulrika
CITAT (rosita @ 24-06-2007, 10:44) *
Det bästa är så klart att hitta någon som redan gjort jobbet flirting.gif , men mitt kalkylblad är inte direkt något såchema, utan mera en planering över sådd och skörd. Jag skickar en kopia när jag lärt mig hur man gör! confused.gif

Om du har ett e-postprogram är det ganska enkelt att skicka en kopia: