Full version: Samplantering !?!
Pernilla & Lars
Har precis byggt en trall runt vår familjepool och på långsidan skulle jag vilja ha mina två rosa doftpioner tillsammans med några kompisar.

Min fråga är om jag kan samplantera pionerna tillsammans med en Louise Bugnet samt någon vacker klematis?
Förslag på någon vacker klematis mottages gärna.

Har jag pionerna längst fram mot trallen och rosen i bakkant, tvärtom eller ska dom kanske stå mera på rad confused.gif

Vill ha en romantisk rabatt med något som blommar nästan hela tiden och gärna något som doftar.

Vad tycker ni "proffs"? biggrin.gif
thanks.gif
kerstin z5-6
ja det beror ju på rabattens bredd .. men Louise blir stor -och pioner med .. Jag skulle välja radplantering
Kajsa
Mina klematis

Kika runt och se om något verkar bra, men varför inte 2 lagom stora klematis
en tidig tex. The President och en sen blommande tex. Romantica båda ca 2 m

Louise Bugnet blir 1.80 - 2 m kan vara fint med en lägre ros framför.
Pernilla & Lars
Tack snälla för svar, jag ska försöka att ta lite bilder på den blivande nya rabatten så att ni får se hur det är tänkt att bli, förstår att det blir betydligt enklare att ge tips och råd då flirting.gif

Radplantering kommer det att bli med tanke på att Louise blir större än vad jag trodde från början, enligt min granne så trodde hon runt metern i höjd och cirka 50 i bredd g.gif

Blev dock helt förälskad i henne och hon kommer att få flytta hem till oss, förhoppningsvis med lite nya vänner wub.gif

Kajsa, jag har varit och kikat runt lite bland dina klematiser och jag måste säga att dom är helt fantastiska. I dag har jag bara 4 stycken klematiser men jag har en känsla av att det kommer att bli många flera yes.gif

Kerstin, jag måste säga att även du har helt fantastiska blommor & ni båda är en stor inspirationskälla för oss nybörjare.

Tack för att ni vill dela med er
smiley_small_hug.gif
kerstin z5-6
>Min louise står snålt" i z6 , norrläge bakåt med kalla vindar , rakt söder på näsan och var idag 1,40 bred ..den är tre år gammal .. i skyddat läge gissar jag att den ökar på bredden betydligt

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon