Monarda
Frösådda förra våren och nu kommer belöningen! Tyvärr glömde jag bort att så nya i år och nu är det väl kanske för sent?

P1010749a.jpg

P1010748b.jpg

P1010747a.jpg

Kortis
Vad vackra de är!
Jag sådde också Digitalis förra våren men här är det än så länge bara stora ,gröna blad.När brukar de blomma?Bor i zon5.Undrar om det är helt kört för mig eller om chansen fortfarande finns att de kommer att blomma?
Martina
olgak
Hej Kortis! Jag tror nog dina kan hinna blomma, ge inte upp hoppet. Det där beror ju på hur långt plantorna kommit i sin utveckling, jag köpte några på plantskolan för några veckor sen, ännu bara blad, men de kan ju blomma ända in på hösten! /Olga
Kortis
CITAT (olgak @ 24-06-2007, 20:42) *
Hej Kortis! Jag tror nog dina kan hinna blomma, ge inte upp hoppet. Det där beror ju på hur långt plantorna kommit i sin utveckling, jag köpte några på plantskolan för några veckor sen, ännu bara blad, men de kan ju blomma ända in på hösten! /Olga

Tack!
Då ska jag inte ge upp hoppet än.Tycker bara de är sååå vackra!
Martina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon