Hej, jag vill ha tips på rödbladiga växter förutom alunrot som jag har hur mycket som helst av och..........nu kommer jag inte på vad den heter. Bildar mattor och har ljusblå blommor på våren/försommaren......Iaf, dess har jag plus den aldeles MAGNIFICA Sedum Postmans Pride. Nu vill jag ha tips på fler rödbladiga växter!!!!!
Rödbladig smällspirea 'Diablo'
Diablo.jpg En av mina två nya små djävulsbuskar. Just nu så står de och är bara skitsnygga med gulltörel och vårkragar i närheten.
/Anki
Lyckoklöver, rödbladig guldlysing, rödbladig fläder, rödbladig ormhassel, rödbladig revsuga (det var nog den du redan har)
skogstroll
24-06-2007, 18:19
jag hade en gång röd japansk kvanne (i en blomlåda i stan...), den blev jättestor och jättetjusig. Ricin är också fint

Det finns ju någon slags röd silverax också som är fin
Penstemon `Huskers red´ sen står det fullständigt still...det finns nån perenn lobelia `Scarlet fan´tror jag den hette...lite dåligt härdig nästan blårött bladverk, det har även dahlian `Bishop of Llandaff´ och en som heter `Silencio´
Rödbladig perenn oxalis, blommar gult och sprider sig som attan! Vitklöver med röda blad, 4-6 klöverblad, himla söt. Mandeltörel, rödbladig praktlysing är de som jag har...
Mvh
Fenja
Krolliljan
24-06-2007, 21:02
Kaukasisk fetblad "Fuldaglut" ??
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.