Full version: Blixtsnabba sniglar
annette-djurö
Hej alla snigelhatare!
Jag har funderat på en sak. Efter att jag gått ut och plockat mördarsniglar är det tomt på odjuren kring landet - säg en 10-20 meter åt varje håll. När jag senare efter kanske en halvtimme går ut igen - HAR DET DYKT UPP NYA SNIGLAR.
Hur går detta till.
Man säger ju "långsam som en snigel" men mina sniglar verkar vara ytterst vältränade och snabba som blixten. Seriöst nu - och ursäkta en kanske dum fråga - men kommer de upp ur marken? Eller hur i jösse namn kan de ploppa upp så snart igen. Jag har INTE dålig syn så det är inte jag missar dem.
Mysteriet gör mig sömnlös.
Please - help.
Annette
buffy
Ja, de kommer upp ur marken, där de har grävt ner sig. När de kommer upp ur jorden ser de ut som valar som kommer upp ur havsdjupen - fast i miniatyr.

Men när det har regnat ÄR de snabba, jag har inte tajmat ngn men jag har stått o kollat. De är mkt målinriktade också, dvs de tar inga onödiga omvägar till godsakerna. De torde ha ett välutvecklat luktsinne, för de tycks inte behöva slösa tid på att glida omkring och leta på måfå.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon