Full version: Colibrie som buske?
zekalita
Jag har två cocktailtomatbuskar "Colibrie". Den ena växer rakt och fint och är jättehög, den andra skjuter massa sidoskott och buskar till sig. Massor med "kart" även på sidoskotten så det bär emot att bryta av dom... Kan man låta den vara buske eller kommer den att tappa fart tror ni?

Jonas70
CITAT (zekalita @ 25-06-2007, 11:00) *
Jag har två cocktailtomatbuskar "Colibrie". Den ena växer rakt och fint och är jättehög, den andra skjuter massa sidoskott och buskar till sig. Massor med "kart" även på sidoskotten så det bär emot att bryta av dom... Kan man låta den vara buske eller kommer den att tappa fart tror ni?

Är det en busktomat, så är det bara att låta den växa på. De ska inte tjuva, och att ta bort sidoskott är helt onödigt om det inte är för att du inte har plats till dem.
Åsa, mälardalen zon 2
På blomsterlandets hemsida vid tomatsorter står:

"’Colibri’. Röd plommontomat med frisk tomatsmak. Bindes upp, tjuvas"

Om de växer olika och du har köpt plantorna kan det ju även tänkas att en av dem var felmärkt och den buskigväxande kanske är någon slags busktomat av okänd sort.
zekalita
Ja, det är en tanke - att det är olika! Tänkte inte på det... skall bli spännande att se vad det blir. Jag låter den ena buska på och den andra tjuvar jag. Alltid lär man sig nåt ohmy.gif)

Tack för snabba svar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon