anna_rispan
Hmm, jag funderar...undrar om det finns några sommarblommor kvar på trägårn? Jag har inte hunnit eller haft pengar att köpa sommarblommor till balkongen men nu börjar det väl vara i sista minuten va? Nån som vet?

Det är väldigt osomrigt just nu där ute, blommande asiatisk kålväxter har jag ju i poförsig men annars en massa stora tomma krukor o prytlar.

Vad ska jag spana efter som är tåligast o växer bra trots sena tiden?
Alba
Många rear sommarblommorna nu efter Midsommar. Jag såg idag att Buketten har plantkassar för 39:-.
Ett år när jag var sent ute köpte jag då Buktetten reade ....blev jättefina blommor.
anna_rispan
CITAT (Alba @ 25-06-2007, 13:19) *
Många rear sommarblommorna nu efter Midsommar. Jag såg idag att Buketten har plantkassar för 39:-.
Ett år när jag var sent ute köpte jag då Buktetten reade ....blev jättefina blommor.

Det låter hoppingivande!! smile.gif
Rose
Det är klart du ska köpa blommor till din balkong! yes.gif rose.gif

Pelargonier är alltid lika fint. Min balkong pryds av bl a vita Mårbacka. Underbara!
Azola
Lika tomt på min balkong....har tyckt att eftersom vi snart flyttar så känns det bara jobbigt att släpa hem massor av blommor och jord
Ska försöka få tag på lite blomster så fort vi flyttat. Nu kan man ju även leta fleråriga växter rolleyes.gif
Köp vita Pelargoner som Rose sade.... urtjusigt!
anna_rispan
Ingen rea inte. Förutom pelargonen för 25:-! Det kändes som ett fynd när verbenan kostade 49:-!! Antingen handlar jag för sällan så jag inte har en aning eller så har de världens konstigaste priser där. Nåväl, jag har fått ihop två stora krukor och satt en kompis till kaprifolen. O min syster sådde hemliga växter i en balkonglåda. Det ska bli spännande att se vad där blir. smile.gif

Balkongodlingsalbumet Där fins några bilder. smile.gif
Alba
Så fint du har på balkongen. Jättesnygg spalje´
anna_rispan
Alba: tack! vi har laserat dem i mörkt för att vara så lika våra balkongmöbler som det går. vi ska försöka få tag på två till som ska stå i andra änden också. sen är det klart!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon