Bettson
Aldrig kan man välja. Hur tycker ni vi ska göra.

Har köpt typ damm-balja med flera nivåer att gräva ner som lilla vovven ska bada i.

Jag vill ha den i skuggan under ett päronträd. VIsst kommer det att ramlaner ett och annat löv senare. Men nära till vattenslangen och nära till förvaringen av pumpen vi måste använda för att göra rent.

Tror nog att vovven hellre tar det svalare vattnet i skuggan.

Maken vill gräva ner den i solen för att inte få en massa skit i. Jag är rädd att det blir alger fort som inte är nyttigt och så blir det besvärligare att göra rent.

Va tror ni som har hundpooler.........pest eller kolera, vilket ska man ta. giggle.gif
lottapotta
Om hunden får välja (och inte maken... flirting.gif ) blir det nog i skuggan av trädet. Tanken är väl att hunden ska få så mycket svalka som möjligt? Min hund har fått en liten pool och den står i skuggan av ett av våra äppelträd. Trädet silar solen och hunden får svalka. Fast min pool är enklare ("onergrävd") att hantera eftersom det är en sådan där barnpool/sandlåda i hårdplast i form av en snäcka (finns även i en variant som är en eka).
Kan du få maken att stå för rengöringen ska du absolut sätta den i skuggan, tycker jag! rotfl.gif
Bettson
CITAT (lottapotta @ 26-06-2007, 00:11) *
Om hunden får välja (och inte maken... flirting.gif ) blir det nog i skuggan av trädet. Tanken är väl att hunden ska få så mycket svalka som möjligt? Min hund har fått en liten pool och den står i skuggan av ett av våra äppelträd. Trädet silar solen och hunden får svalka. Fast min pool är enklare ("onergrävd") att hantera eftersom det är en sådan där barnpool/sandlåda i hårdplast i form av en snäcka (finns även i en variant som är en eka).
Kan du få maken att stå för rengöringen ska du absolut sätta den i skuggan, tycker jag! rotfl.gif

Jag gör gärna ren den bara den står i skuggan och det är nära till slangar, pumpar och eluttag. Har varit pool-skötare åt ankor och gäss i fem år så jag tykcer inte det är några större problem.

Större problem är det nog vem som skall gräva ner den rotfl.gif fast det är det nog var vi än placerar den.

Jag är i alla fall lite rädd för att vovven ska få hudproblem pga alger. Och sånt blir det ju i solen.

Vi tittade på lösningar ovan mark men fastnade för nergrävt. Dels för att jag skall få en valp så smånigom och att det finns flera nivåer så att den kan själv kliva i och ur tidigt. Och så vill vi träna upstigningen ur vatten med apport. Du vet problemet med att vovven släpper för att skaka vatten ur pälsen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon