Full version: Krolltider mm
Gossen Ruda
Tänkte bara skryta lite med några bilder. Krolliljorna har börjat blomma som synes.

Tyvärr är det bara en guldlök som blommar i år. Förra året var det fler men jag flyttade dom i höstas så dom hämtar kanske nya krafter.

På tal om flytt så grävde jag upp ett par stånd snöklockor i helgen för att sprida ut dom lite. Trångboddheten var stor. tongue.gif

renate
rolleyes.gif Krolliljorna är så fina är lite avis,mina kom inte(än),Gullöken har jag försökt utrotar men lyckas inte den växer som ogräs hos mig unsure.gif det var en rejäl klump med snöklockslökar,de är fina,jag planterade nya men glömde bort vart jag satt dem. rolleyes.gif
mvh.Renate
andersen
Ja krolliljorna är en klar favorit, men man ska passa sig för att gå för nära dom när dom blommar pga dom har ett besvärligt frömjöl fick det en gång på bästa vita tröjan det gick aldrig bort.
yla

jepp dom är så mysiga krollisarna,,,mina vita har tagit semester i år o de e synd men jag har vita lupiner

o snart så står praktlysingen i full blom me sina gula stjärnor men de dröjer lite wub.gif visst e de underbart..
skulle egentligen varit på torpet idag men håller mej hemma tess de blir llite torrare ute smile.gif
guldlöken såg fin ut en sån skulle man ha nånstans smile.gif
Berith
Åh vilka härliga bilder, båda två!
Jag bara måste ha vit krollilja!! ohmy.gif wub.gif
Kajsa
Tack för bilderna så vackert!
det är så frodig grönska i år. wub.gif
Ewa L
Tack för bilderna, speciellt den på Guldlöken. Nu vet jag vad det är jag har! biggrin.gif laugh.gif
Almdalen
Underbara bilder, så vackert ni har det. Tack för att ni visar dem.
wub.gif
Ingegerd
camelm
Hej
Vad är det för några äckliga djur jag fått på mina krolliljor ? De är tjocka och brun gula men svart prick fram i hela ansiktet... kan man beskriva såna här tjocka geggiga djur på något sätt ?
De finns iallafall på vajr klocka och alla blad är uppätna

/mvh Camilla
andersen
Camila jag tror att du har fått liljebaggar men dom brukar vara röda eller?
Gossen Ruda
Det är liljebaggarnas larver som ser ut så där. Plocka och mosa.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon