Full version: Knäckt tomatplanta!
densis
Kom hem precis och såg att min ena Körsbärstomat hängde rakt ut från väggen med stammen helt av. Går det att rädda den biten av plantan? Det sitter massor med tomater på den delen.... Funderar på om man kanske kan skära till ändarna och kunna få dom till att växa ihop igen på ngt sätt? Eller ska jag ta den delen av plantan och sätta i vatten/jord?
rosita
Få dem att växa ihop igen, är nog uteslutet. trostar.gif Då är det nog bättre att plantera den delen som gått av. Men jag tror inte det heller funkar eftersom den har tomater. Den enda möjligheten, tror jag, är att ta den avbrutna stammen och häng den upp och ner. Förhoppningsvis mognar tomaterna och då är ju inte allt förgäves! trostar.gif
densis
Jo det lär det vara... Hade iofs en tomatplanta förra året som katterna också vandaliserade men den knäcktes inte helt av utan hängde på en tunn liten bit, men den växte ihop igen. Jo det får väl bli att hänga upp den delen och hoppas på att dom mognar. Tack för snabbt svar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon