Har en gammal tomt (från slutet 1800-talet men antar att rosorna inte är så gamla förstås) med många olika rosor som dessvärre inte är så bra skötta (hittills, ska försöka mig på att få liv i dom). Undrar nu om det går att väcka liv i rosor som blivit vanskötta i många år? "Buskarna" är små och taniga och övre delen av rotklumpen ser liksom ut att ha höjt sig upp ur rabatterna. Alla blommar med några blommor per sommar men dom är väl tänkta att vara mycket kraftigare, skulle jag tro.
Skulle så gärna vilja att dom växte till sig och blev riktigt frodiga och rikblommande igen som jag antar att dom varit förr i tiden!
Det är många olika sorter, allt ifrån låga buskage som täcker hela backar med små blad och små ljusrosa rosor, rabattrosor i många olika färger, höga buskar med små vita enkelblommande rosor och dom där rosalila, doftande, enkelblommande stora buskagen som jag kallar "förortsrosor" (när jag var liten fanns dom i alla planteringar runt förortshusen). Har tyvärr inga bilder ännu, ska försöka göra ett album när tid finns. Hoppas ni med dessa knappa ledtrådar kan ge mig några tips i alla fall

Finns det hopp eller är det bara att sakta se dom dö?
Skulle bli så glad för lite råd!
/Faran