sudden
Skulle ju springa förbi orchidéhuset idag men när vi försökte ringa dem för en vägbeskrivning fick man via en telefonsvarare höra att de stängt till i augusti.... tusan crying.gif

så nu är jag på jakt efter orchidéer med lite annorlunda blommor och inte de vanliga phalenopsisarna.... sån har jag redan en som jag fått knopp på nu efter att ha fått den gratis från city gross då den var halvdöd.

någon som t.ex. känner till var man kan hitta catleian??

Biggan_
Här får du en länk till Svenska Orkidésällskapet , på forumet där finns köp/sälj.
guntil3
Hej

Om du har vägarna förbi Västerås så ska du fortsätta till Hallstahammar och besöka Åsby trädgårdar, där har de massor av orkidéer. De har utställning 2 gånger per år och det är sååååååååååå tjusigt.
Hälsningar Gunilla
Guerreira
Hej!

Om du gillar orkideer ska du definitivt logga på på neovitas Orkidéprat! Googla så hittar du. Supertrevliga människor som gärna ger råd, byter keikis och t o m kan hjälpa till med att få tag på ovanligare sorter ifrån utländska odlare. Cattleya brukar finnas på Blomsterlandet ibland, dock ganska dyra - runt 300 kr. Då är Hornbach ett bättre val (Bauhaus har mest dendrobium och flersläkteshybrider) - det får ofta in 'orkidémix' med cattleyor. Har du tur hittar du helt magnifika exemplat för typ 79 kr!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon