Full version: nu är rosen uppe
Alexander-VG-zon3
hejsan hejsan

nu är rosen flyttad och uppe ( fast ni sa jag skulle vänta med flytt ) men gjort är gjort .

byggde en ställning av trästammar och sen grävde jag upp rosen . och planterade den i ny jord . så hoppas den klara flytten och kommer trivas tyvärr fick jag inte med mig så mycket rötter men fick med mig en kraftig och fin rätt så stor rotstamm så jag hoppas den vill rota sig väl . plus ska det regna kraftigt i morgon såå önska mig lycka till här kommer 2bilder på skönheten .

har klippt veck skadade och döda grenar plus klippt veck dom som korsade varann och kortat in nya skott ,, nåt mer jag ska tänka på nu med beskärning ?? annat ?? . hoppas den håller sig grön
[attachment=4476:trädgård_073.jpg]
[attachment=4475:trädgård_072.jpg]
kerstin z5-6
ser ut som det grävts ett tag smile.gif m du bara vattnar så fixar den nog det smile.gif
Alexander-VG-zon3
japp förberedde platsen åt den ,, grävde ur en m djup och sen öste jag i kogödsel och blandade det med den jorden som va där .

så jag ska göra allt för den så den klara sig den är såå fin att ha där . kanske lite väl blåsigt för den men å andra sidan är där full sol .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon