Full version: Gröna larver
Annika Rahm
har ätit upp hela min fina Cyanea- alpclimatis. Den blir tyvärr angripen varje år men nu har dom dj......na ätit upp allt. Jag klippte ner hela och ut trillade flera hundra larver. Man kan se på de små grenarna små, små bulor vilket jag tror att det är ägg. Förr om åren har jag kunnat hållt efter men i år fixade jag inte det. Jag har två andra Clematis Bees Jubilee och Little Nell och dom blir minsann aldrig angripna. Kan någon ge mig råd hur jag ska kunna förebygga så jag slipper dessa. Jag vore väldigt tacksam för alla råd jag kan få.

Annika
Annika Rahm
Såg nu att längre ner på denna sida att flera har fått problem med "Klematis-stekeln" Varje år har jag plockat bort larverna med en pincett. Tidsödande!!!! Jag tog ett 50-tal per dag. Jag funderar att resolut gräva upp clematisen och sätta en klängror där istället.......
Annika
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon