Full version: Kaprifol?
NyUtslagenRos
Nu är min fråga, Kan man ha Kaprifol på Balkongen??

Och hur stort behöver den och vilken sort passar bäst isf

Tacksam för svar
Fenja
Ja det går bra, du kan välja vilken du vill, men kolla att den är härdig där du bor. Ju större kruka desto lättare har den att övervintra, jag skulle satsa på en 60-70 literskruka minst.
Mvh
Fenja
NyUtslagenRos
Zon 2-3 bor jag i om jag tolkat allt rätt giggle.gif

Men vilken sort är mest tålig? Är mycke sol på efter middan och kväll på den plats jag tänkt ha den på.

Okej då e det dax och börja leta reda på nått stort att ha den i happy.gif
Fenja
I zon 2-3 kan du välja vilken sort du vill tror jag... Jag gillar vildkaprifolen för den underbara doften så det är min rekommendation wink.gif.
Mvh
Fenja
Hannifer
Jag tycker att dvärgkaprifolen "Honey baby" är underbar! wub.gif Den är lättodlad i kruka på balkongen och kräver inte mycket plats alls.
NyUtslagenRos
Tackar så mycke försvaren smile.gif
evely
Min favorit heter Lonicera hecrotti, jag tror det blir blomsterkaprifol på svenska. Den blommar hela sommaren och blommorna skimrar i de mest fantastiska färger. Den är den starkväxande och kan kanske bli lite mycket för en balkong. Hur stor kruka den behöver vet jag inte, jag har ju turen att ha trädgård.
NyUtslagenRos
CITAT (evely @ 30-06-2007, 12:05) *
Min favorit heter Lonicera hecrotti, jag tror det blir blomsterkaprifol på svenska. Den blommar hela sommaren och blommorna skimrar i de mest fantastiska färger. Den är den starkväxande och kan kanske bli lite mycket för en balkong. Hur stor kruka den behöver vet jag inte, jag har ju turen att ha trädgård.

Är det en doftande kaprifol?
ibland önska jag att jag hade trädgård giggle.gif
NyUtslagenRos
Sååå Nu står min Kaprifol på balkongen ny planterad biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon