Full version: Vad är detta?
autumnleaf
Har två växter som jag undrar vad det är....någon som vet?

Den första växer det massor av i gräsmattan...vad är det?

Vad1.JPG

Vad2.JPG

Den andra växer lite här och där, är väldigt fin, men vad är det?

Vad3.JPG

Ophelia
Jag vill gissa på brunört (Prunella vulgaris) och förgätmigej (någon form av Myosotis).
Gloriana
CITAT (Ophelia @ 26-06-2007, 10:24) *
Jag vill gissa på brunört (Prunella vulgaris) och förgätmigej (någon form av Myosotis).

Och jag håller med! Brunörten är vacker men med en fantastisk förmåga att sprida sig precis som förgätmigejen.
autumnleaf
Brunört...tack för hjälpen...det hade jag ingen aning om. Men nog jösses sprider den sig, halva gräsmattan är lila. Visserligen fina färger...men det är inte direkt vad jag vill ha istället för gräsmatta!
Airamya
Jag har brunörtsmatta i stora delar av trädgården och är jättenöjd med det! biggrin.gif
Den växer inte lika fort som gräset så jag behöver inte klippa så ofta, jag tycker blommorna är jättesöta och maskrosorna verkar inte få fäste där brunörten breder ut sina små blad. smile.gif
(Jag har mängder med maskrosor i andra delar av gräsmattan... *suck*)

Men det är ju jag det, jag vet ju att de flesta vill ha GRÄSmatta... och jag hatar att klippa gräs tongue.gif
Så jag går o hoppas på att brunörten ska ta över helt... tongue.gif whistling.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon