birgitta.h
Hej Jag vill ha lite råd om frilandgurkan "Rinish Pickling". Har stoppat ner några frön och dom har nu 2-3 blad i sina krukor på balkongen. Tror ni att jag kan ha dom på höjden i en stor kruka? Måste jag pollinera dom själv tro. Jag har aldrig provat gurka förut. och vad ska jag gödsla med? Tacksam för råd, Birgitta whist.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Druvgurkor/frilandsgurka brukar inte ha så långa rankor som slanggurka men med tanke på att du ska odla på balkong så kan du binda upp rankorna. Det går bra att odla gurka i stora hinkar/krukor (ca 15-20 liter per planta). Och ja det kan kanske behövas handpollinering på balkong speciellt om du bor högt upp där det brukar vara mera ont om insekter.

Gödning du kan använda lite olika preparat ex. någon av de kravgodkända krukväxtnäringarna, konstgödning typ blå korn, guldvatten etc. Det är bara bra att ha några olika medel att varva med inget gödningsmedel är helt optimalt.
birgitta.h
Tack för råden, jag ska genast stoppa ner dom i större hink och hoppas att det fungerar sen. smiley_small_hug.gif Birgitta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon