Full version: Royal växthus?
Gumman i Björlanda
Jag har fått ett växthus som stod på en tomt som min pappa köpt.
Jag blev jätteglad då jag alltid drömt om ett växthus.
Det har några år på nacken och jag skulle behöva byta ut lite saker på det.

Jag har sökt högt och lågt på nätet för att se om det fortfarande finns att köpa men kan inte hitta något om några Royal växthus.
Finns det någon som känner till detta fabrikat? Det sitter en lapp/klistermärke på dörren där det står Royal med en krona över.

Test växthus.JPG

Vet någon om någon annan växthustillverkare har delar som passar till detta Royal hus?
Jag kommer liksom inte vidare just nu. Skulle behöva ha tag i en gummilist som tätar mot glaset då den gamla är stenhård och dålig.

Mvh /Linda
Jonas70
Har aldrig hört talas om det märket, men kan du inte köpa en gummilist på något byggvaruhus eller liknande?
Gumman i Björlanda
Jag har redan kikat lite på några byggvaruhus men har ännu inte hittat någon som ser ut som den som sitter i mitt växthus. Skall titta på fler ställen innan jag ger upp. Har inte så bråttom längre då denna säsongen känns rätt körd.

Har även noterat att på en del av Juliana växthusen som säljs av bl.a. Willab så skall glasen sättas med silikon precis som isolerplastskivorna så det är kanske så jag får göra till slut. Skall väl ändå inte montera ner det innom överskådlig framtid.

Någon som har erfarenhet av fastsättning av växthusglas med silikon och trådklammer(flugben)?
Beckbyxa
Hej!
Du hade problem att hitta delar till Royal växthus, och det var ett tag sen. Jag har haft ett omonterat växthus av detta märke liggande i snart 10 år. Saknar monteringsanvisningen och vet inte om några delar saknas men om du fortfarande letar delar, eller om du kan dela med dig av en monteringsanvisning så hör väldigt gärna av dig till mig rolleyes.gif
Amatörernas Amatör
Hej Gumman i Björlanda,

Jag har precis flyttat ett sådant växthus från grannens tom till vår egen, men har fått några bitar över och saknar några andra. Nu undrar jag om nedersta raden på väggar och gavel skulle ha gjorts av en lägre glasskiva.

Har du möjlighet att kolla hur stora glasen på nedersta, mittersta och översta glaset på väggarna är på ditt växthus?

Mvh,
Amatörernas amatör
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon