Fru Frö
Hej!!

Har, enligt beskrivningen på säcken, gödslat gräsmattan vid regn, men nu den sista gången för ca tre veckor sedan, så vart gräsmattan brun randig/fläckig - och det var ju inte riktigt min tanke med det hela.. sad.gif Har det vid dessa partier blivit för koncentrerat av gödsel och gräset har då dött...?? wacko.gif sad.gif
Är det bara slänga ut nytt gräsfrö på dessa fläckar?

Hej svej!
KURT
Jag vet inte hur breda ränder det är, men jag tror att det finns möjlighet att gräsrötterna är vid liv så du kanske inte behöver så i nytt.
Laserhenrik
Hade samma problem men det visade sig att där det var "gult" hade jag missat att gödsla... Nästa gång kör jag strollern i kryss 2 gånger över mattan. Kan ju vara lite svårt att se var man kört, speciellt om man använder gödsel som är brunt till färgen.

Lycka till!
Hannele
Själv har jag aldrig gödslat gräsmattan - den kanske växer fortare då och man måste klippa oftare...? Gräskipp som ligger kvar, innehåller all den kväve som gräsmattan behöver.

häsar
den lata trädgårdsmästaren
yla
CITAT (Hannele @ 05-07-2003, 23:45)
Själv har jag aldrig gödslat gräsmattan - den kanske växer fortare då och man måste klippa oftare...? Gräskipp som ligger kvar, innehåller all den kväve som gräsmattan behöver.

häsar
den lata trädgårdsmästaren

hehe samma här ingen gödsel på gräsmattan .o den har jag dessutom klippt fram inte sått
de e bara att klippa det som finns så blir det en superhärdig gräsmatta smile.gif wub.gif
också lat laugh.gif
Hannele
"har jag dessutom klippt fram inte sått
de e bara att klippa det som finns"

Jag har aldrig köpt ett gräsfrö i hela mitt liv heller! tongue.gif
Inga från Närke
Hej
Vi gödslar vår gräsmatta ibland. Av misstag så tappade min sambo en hög på samma ställe och där blev det en brun fläck, så nog tror jag det beror på övergödning.
Gräset kommer tillbaka men det tar lite tid. Vattna mycket just där om det inte kommer så mycket regn då smälter det ner fortare. Ligger solen på så bränns det. Så inget nytt för det bränns bort oxå. /Inga
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon