tiagirl
Intressant ställe där jag har sommarbetet för hästen måste jag säga!!! Utanför och även inne finns det en vacker växt. Eftersom det står ett gammalt torp bredvid kan jag tänka mig att det är något som spridit sig, eller är deft i vanlig ordning något av alla dessa ogräs jag gillar!
giggle.gif

Mittemot på andra sidan vägen finns en likadan, men den är vit. Bara en enda planta i vägrenen, står ett torp längre upp även där.

Är det något som är värt att ta med stor-spaden att gräva upp? Bröt faktiskt av min lilla spade i min iver att gräva upp en lök inne i skogig mark. blink.gif
För har vi inte alla ett halvt planterings-kit i bilen i situationer som denna? smile.gif Mitt innehåller hink, småburkar, zip-påsar, spade och plastpåsar! biggrin.gif Ja, så papper, penna och kamera!
Lena i Torslanda
Skulle kunna vara krollilja. Väl värd att spara!!!
Betty
Det är krollilja. Ta med dig storspaden - men gräv försiktigt och djupt. Den (vita) löken faller lätt isär annars. Krolliljelökar finns att köpa i handeln, de vita är rätt dyra.
tiagirl
Gud va alla är duktiga(och snabba på att svara!)!!!!! Jag ska genast lägga spaden i bilen och så gräva lite när jag åker hem från jobbet ikväll!!!! Kanske är mörkt så jag vågar mig på den vita med...den står lite dumt till... giggle.gif
Men inte i någon trädgård eller så utan vid vägkanten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon