Full version: Bild på pergola
zekalita
Hej! På begäran kommer här bilder på min egenhändigt designade och byggda pergola. Mellan de två stödbenen är uppbindningstråd trädd på skruvar, på högra bilden har jag inte trätt tråd ända upp ännu. När hösten kommer är det bara att klippa ner tråd och allt och sätta upp ny tråd till våren. Benen står i jordspett i marken och så är den fäst med vinkeljärn i huset.

Högra bilden är tagen 7 juni och den vänstra i dag, 27 juni, den har växt kolossalt fort men det är ju en egenhet som humle har :o).

~*~
Lotta

[attachment=4537:0608_020_liten.jpg][attachment=4536:0627_002_liten.jpg]
Berith
Tjusigt! tummenupp.gif Och smart och fiffigt. *sparar i inspirationshögen*
*Humlan*
Så snyggt!! Hmm, var skulle jag kunna bygga nåt liknande? Smart med tråden som du kan klippa ner och ersätta med ny.
Memoria
Jättefin pergola och en smart idé. Börjar också fundera på vart jag kan få plats med en sådan. happy.gif
Alba
Jättefin pergola ....såå snyggt det blir när humlen växer tät. Någon gång ska jag ha något liknande....humle är så fint.

Jättebra ide det där med snören .... bara att klippa bort allt på hösten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon