Full version: Identifieringshjälp
Floppy
Köpte dessa idag och där jag köpte den sa de att det är en Kattsvans...Rävsvans har jag både hört talas om och sett och jag sökte på båda namnen men de liknar inget av de två...så är det nån som vet vad de heter...på riktigt... giggle.gif

Ops...glömde bilden... blush.gif
[attachment=4541:vad_är_detta.JPG]
skogstroll
tycker det inte ser ut som nått av dem, de har väl liksom långa korvar... tror jag..
Floppy
Precis vad jag också tyckte och precis så såg de ut på bilderna när jag sökte på google...men enligt dem så ska det vara en kattsvans...men det tror jag inte ett skvatt på...
Tosan
Tuppkam hette de ifjol när jag köpte såna smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Det är en plymört (= Celosia argentea Plumosa-Gruppen)

(tuppkam är en släkting och heter Celosia argentea Cristata-Gruppen)
Floppy
tummenupp.gif ....fullträff.... thanks.gif ....så mycket för svaret....ska genast berätta det för dem som jobbar i trädgårdsbutiken som jag köpte dem av...
Sussie80
Sommarjobbade på Plantagen i somras och enligt dem är plymörten ceris/lila med mindre lite torrare/vassare blommor. Denna variant hade de också. Har tyvärr glömt de svenska namnet men det är en Celosia.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon