zekalita
Hej! Jag har köpt ett hus med glad vildvuxen trädgård, stort växthus och tomt i flera olika etage naturligt i berget bakom huset. En trädgård med bördig jord och oändliga möjligheter! Så många att jag nästan inte vet varken ut eller in och skulle vilja ha någon att diskutera lite planer med och få inspiration av.

Jag bor utanför Kungälv (lite norr om Göteborg) och det vore himla kul om det var fler här i trakten som ville träffas och prata lite trädgård. Jag har ingen i den närmsta kretsen som är nämnvärt intresserad, har du det likadant? Kan man ha symöte kan man väl ha odlarmöte... smile.gif

Hur är det ute i landet? Träffas ni?

~*~
Lotta
(som just tömt garaget på ALLT, haha - otroligt vad skräp!)
Tesa
Jag har precis kommit hem från ett besök i en trädgård..vi är runt 50 personer som samlas en gång i månaden och pratar trädgård och ett par ggr per år är vi hemma hos nån av oss.
...fast egentligen skulle jag vilja ha en lite mindre privatare grupp också som träffades regelbundet...
Fenja
Vi är några Odla-tanter (både aktiva och sådana som slutat) som brukar träffas nu och då. Det blir nog en träff här längre fram i sommar - om det slutar regna - hos mig, nära Ulricehamn, om du vill komma så kan du pm:a mig så byter vi telefonnummer och så.
Mvh
Fenja
Cathis
Kan man kanske få hänga på också? blush.gif Jag har inte heller någon
bland släkt och vänner som är speciellt trädgårds och växtintresserad.
Det vore himla roligt att träffa några som är det. Bor inte så långt från
Ulricehamn.

Betty
CITAT (zekalita @ 27-06-2007, 21:27) *
Hej! Jag har köpt ett hus med glad vildvuxen trädgård, stort växthus och tomt i flera olika etage naturligt i berget bakom huset. En trädgård med bördig jord och oändliga möjligheter! Så många att jag nästan inte vet varken ut eller in och skulle vilja ha någon att diskutera lite planer med och få inspiration av.

Jag bor utanför Kungälv (lite norr om Göteborg) och det vore himla kul om det var fler här i trakten som ville träffas och prata lite trädgård. Jag har ingen i den närmsta kretsen som är nämnvärt intresserad, har du det likadant? Kan man ha symöte kan man väl ha odlarmöte... smile.gif

Hur är det ute i landet? Träffas ni?

~*~
Lotta
(som just tömt garaget på ALLT, haha - otroligt vad skräp!)

Genom att bli medlem i lokala trädgårdsföreningar kan man få många nya vänner som delar ens trädgårdsintresse. Här är ett par länkar där du kan söka din lokala förening.
Svensk trädgård
STA

Enligt den här artikeln i GP så ska det finnas en nystartad trädgårdsförening i Kungälv: Länk
Fenja
CITAT (Cathis @ 28-06-2007, 09:40) *
Kan man kanske få hänga på också? blush.gif Jag har inte heller någon
bland släkt och vänner som är speciellt trädgårds och växtintresserad.
Det vore himla roligt att träffa några som är det. Bor inte så långt från
Ulricehamn.

Självklart, pm:a mig så fixar vi resten!! biggrin.gif
Mvh
Fenja
labbråttan
Jag bor i Nödinge och är en riktig nybörjare. Jag vill gärna träffas och utbyta idéer, tips och inspiration med andra.
Österläge
Jag bor i Angered, vill oxå gärna träffa likasinnade i Götebrogsområdet o prata trädgård! Kan vi inte dra ihop ett gäng odlaiter till en träff nån gång i sommar?!? Det vore jättekul!! biggrin.gif Vi kan ju skapa en tråd om det under Resor o evenemang, kanske? wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon