autumnleaf
Har ett land som det inte växer nått i just nu. Vi är nyinflyttade så man har inte vetat vad som skulle komma upp, men i detta landet verkar inget vilja komma upp så jag måste plantera något.
Landet är ca 1,5 m långt och 1 m brett. Solen ligger på där ganska mycket så det blir nog hett i landet.

Jag behöver tips på vad jag ska inhandla för växter till detta land?

Jag vill helst inte lägga mycket pengar på detta land, så gärna tips på billiga växter som brer ut sig bra och som tål sol och värme.

Hoppas på tips!
Åsa, mälardalen zon 2
Blanda ner en säck billig kogödsel och plantera kryddväxter som salvia, timjan, fransk dragon, isop, citronmeliss, oregano, lavendel mm. + kanske mynta (men trivs myntan bra kan den sprida ut sig lite väl mycket) de brukar gilla soligt och varmt läge (är det bra dränering är det extra bra) + kryddväxterna brukar inte vara så dyra (köp plantorna i trädgårdsbutiken inte de där bortskämda sakerna som stått i växthus och fått droppbevattning).

Har du någon bekant med kryddland kan du säkert även få en del plantor därifrån många av dem sprider sig med revor eller frö.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon