Full version: Talgoxinvasion!
wivallia
Jag har aldrig tidigare haft problem med småfåglar på balkongen men den sista veckan har vi haft en ren invasion av talgoxar! På midsommardagen fick jag sjasa bort dem 20 gånger från min inglasade balkong och rent av inifrån köket. De vill inte ge sig utan jag hittade två i köket i morse och en i ett sovrum intill. Jo jag har öppna fönster så här års, men det har jag ju kunnat ha tidigare. Vi har aldrig matat fåglar och balkongen ligger på sjunde våningen. Det märkliga är att det bara är talgoxar (blåmesar?).

Vad ska jag göra nu? Jag vill abslout inte ha dem så nära även om de är söta att se på.

Snälla hjälp med goda råd!

Tack och hälsningar

Wivallia
Lena i Torslanda
Kanske kan det hjälpa med sådana där siluettbilder på rovfåglar som man sätter på glasrutan.
Marlene z v
CITAT (wivallia @ 28-06-2007, 12:18) *
Jag har aldrig tidigare haft problem med småfåglar på balkongen men den sista veckan har vi haft en ren invasion av talgoxar! På midsommardagen fick jag sjasa bort dem 20 gånger från min inglasade balkong och rent av inifrån köket. De vill inte ge sig utan jag hittade två i köket i morse och en i ett sovrum intill. Jo jag har öppna fönster så här års, men det har jag ju kunnat ha tidigare. Vi har aldrig matat fåglar och balkongen ligger på sjunde våningen. Det märkliga är att det bara är talgoxar (blåmesar?).

Vad ska jag göra nu? Jag vill abslout inte ha dem så nära även om de är söta att se på.

Snälla hjälp med goda råd!

Tack och hälsningar

Wivallia

Myggnät kanske.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon