Full version: Potatispalmen igen
Taryn
Jag glömde förra gången skriva att det på min potatispalm ( om det nu är dess rätta namn) sätter sig små vattendroppar längst ut på bladen vid regnväder.

Taryn i Skaraborg.
Alexander-VG-zon3
det är väl rätt normal att det är droppar på blad om det regnar
freddie
CITAT (Taryn @ 28-06-2007, 13:55) *
Jag glömde förra gången skriva att det på min potatispalm ( om det nu är dess rätta namn) sätter sig små vattendroppar längst ut på bladen vid regnväder.

Taryn i Skaraborg.

Och?
Åsa, mälardalen zon 2
Det är inte alla växter som reagerar med att sätta droppar i kanten på bladen när det regnar när de odlas inomhus, job´s tårar är en sån växt men den stämmer inte in på den tidigare beskrivningen av potatispalmen, jag skulle vilja se en bild, man hittar inget på att söka på ordet potatispalm.
zaaritha
Nyfiken på vad "potatispalm" är för växt!??
oakpine
Undrar om potatispalmen kan vara en Amorphophallus-art? Kanske en Amorphophallus konjac, konjac-knölkalla. Den kan bli rejält stor och bladen påminner faktiskt lite om potatisblad... Blommorna har en obehaglig lukt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon