Full version: regn ute
yla
vid min dator o knåpar istället tongue.gif o så knallar jag runt ibland o gör lite nytta härhemma , det kan ju behövas ibland de me smile.gif
jag tycker nog att det där stoooora regnvädret kan få flytta på sej nu ,jag har fått tillräckligt med vatten överallt , faktiskt, rolleyes.gif
jag vill ut till torpet o vakna till solen ,o testa mina nya themuggar
nåja det kommer nog snart sol
under tiden har jag roat mej med att lägga upp nya bilder på min site i juli
så har ni också en massa regn o lite tid så välkommna o kolla wub.gif
doll-doll
Vilka härliga bilder!!! ohmy.gif Passar mig utmärkt en så´n här dag när allt bara är TRÅKIGT sad.gif Jag brukar kunna rycka upp mig, det är sällan jag klagar över vädret. Men idag, suck...Vill bara sova. Men tänkte att om jag kikar in på Odla.nu kanske jag blir piggare...Och det har jag blivit! smile.gif Nu ska jag sätta lite rotation på hjärncellerna och armar och ben! Tack för "kicken" biggrin.gif
Snart kanske jag visar några bilder, men bara kanske....Har i a f skaffat digitalkamera nu.

Hälsningar Eva rolleyes.gif
Kajsa
Och vi renoverar köket på semestern och idag har jag torkat ur
skåp. Maken tapetserar. Det går bra en sådan blöt vecka som
vi har nu. Skönt vara hemma och pyssla. rolleyes.gif
Ewa L
Jag skulle däremot kunna sätta mig ner och stortjuta.

Min dotter har i hela sitt liv drömt och en egen häst, hon har ridit i 12 år. Nu sedan november har hon ett gulligt sto som hon har ridit in alldeles själv.

Idag skall hon för första gången tävla — hoppning — på sina egna häst!! Hon har tom köpt en videokamera för att jag skall filma debuten!!

Dessvärre hade det nog varit bättre om hon köpt flodhäst för det fullständigt vräker ner emellanåt och har gjort sedan igår kväll. När det är som bäst regnar det bara. Gräset kommer att vara "svin"halt. wacko.gif blink.gif wink.gif mad.gif sad.gif
Kajsa
Det där lät inte alls roligt, hoppas det ordnar sig på något sätt. wub.gif
yla
CITAT (Ewa L @ 02-07-2003, 16:16)

Min dotter har i hela sitt liv drömt och en egen häst, hon har ridit i 12 år. Nu sedan november har hon ett gulligt sto som hon har ridit in alldeles själv.

Idag skall hon för första gången tävla — hoppning — på sina egna häst!! Hon har tom köpt en videokamera för att jag skall filma debuten!!

Dessvärre hade det nog varit bättre om hon köpt flodhäst för det fullständigt vräker ner emellanåt och har gjort sedan igår kväll. När det är som bäst regnar det bara. Gräset kommer att vara "svin"halt. wacko.gif blink.gif wink.gif mad.gif sad.gif

ujuj stackars ,,,,men de kommer nog bli bra ska du se
håller tummarna ,,jag har filmat en hel del hopptävlingar
när min dotter tävlat
kanske dom kommer att kunna lägga tävlingen inomhus
det brukar vara inomhus så du ska se att de blir bra
kram
yla
CITAT (Ewa L @ 02-07-2003, 16:16)

hur gick det med hästhoppningen??????????
Ewa L
Det gick både bra och hyfsat. Första klassen (70 cm) fick hon i alla fall en rosett och var nöjd.
I andra (80) var det så uppgeggat framför hindren att hon fick rida i slow motion. Hennes häst är nämligen inte skodd bak och kan därför bara ha broddar fram. Mycket riktigt halkade hon till precis i upphoppet och rev.

Min dotter var mycket nöjd ändå. Jag fick be folk omkring att hålla paraply över mig så det blev till och med förevigat.

En liten förklaring till varför det ligger mig så oerhört varm om hjärtat: Efter att ha sparat ihop till en häst köpte hon mars 2002 en 5-årig valack som hon skulle ha att "jobba" med. Efter att ha haft honom i 7 månader fick han tarmvred!! Vi kämpade i 2 timmar med honom, men han dog i hennes famn. En bild som fortfarande kan slita hjärtat ur bröstet på mig. Hennes oerhörda sorg går inte att beskriva. Men det är som det sagts förr: När det är som mörkast...

Någon kände någon som kände någon. Ett pensionerat sto från Solvalla (10 år) fick hon till skänks av snälla människor! smile.gif wub.gif Aldrig riden, men snäll så in i norden.

Nu har hon alltså gjort sin debut på hoppbanan. (Försökte lägga in lite dåliga bilder, men mitt utrymme var slut. Domino [Häst nr 1] fick bara plats.)

Blev ett långt inlägg, men vet att trädgårdsmänniskor också är djurmänniskor och framför allt bryr sig! wub.gif wub.gif
yla
ja jag vet precis hur det känns att oroa sej för djur
har fått min beskärda del o önskar inte mer

men va härligt att det blev en rosett iallafall för dotra
det måste ha kännts bra GRATTIS

du ska be om mer utrymme så får du det så får vi se nya hästen också

kramar
Ewa L
Tack för dina värmande ord!

Har bett om mer utrymme. Får man något slags besked om när jag har fått det?
yla
ja det brukar komma ett mejl att du fått mer plats
Fialotta
Ewa...hälsa dottern Grattis från mig
oxå......detta va hon värd nu wub.gif
Kikade på Domino...åhhh så vacker den var rolleyes.gif

Du har rätt ...trädgård o djur ligger oss varmt om hjärtat
rolleyes.gif
Kram wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon