Full version: Min utekaktus hälsar
kerstin z5-6
till alla på odla -för jag antar att det är vad den menar ? kompiskram.gif

titti49zon6
thanks.gif Vilken hjärtligt läcker kaktus, slingrande som en orm eller om man vill "Hjärta på gren" smile.gif
Fenja
Du milde så söt!! Det är nog en hälsning till dig, Kerstin, som tack för god omvårdnad wink.gif
Mvh
Fenja
Alexander-VG-zon3
jätte söt kaktus ,, har den blommat ? undrar så fall om du har en bild på en blommande sådan skulle vilja se blommande
Wilmer
Så fint av den! Tacksam kaktus tror jag..

/ Wilma
Helen i Piteå Zon 5
Åhh, såå söt wub.gif Jag får väl se den mer 'in live' längre fram i sommar yes.gif
Azola
kompiskram.gif tillbaka till dig och den söta kaktusen....du lyckas då med allt! tummenupp.gif
Ophelia
Jag kan inte komma ifrån att jag tycker det är märkligt med utekaktusar....här...i Sverige biggrin.gif

Den där har du nog odlat med en massa kärlek Kerstin! wub.gif
stennie
Va coolt !!! kompiskram.gif till dig med!
kerstin z5-6
hehe smile.gif nej än har den inte blommat -men jag håller tummen ..smile.gif
160kvm stort hus
GUd va häftigt!!
Alba
Åh så fin....ser precis ut som gubben som omfamnar smiley_small_hug.gif

Du har den alltså ute hela året. Vet du vad det är för sort ?

Jag är så sugen att testa med kaktusar ute hela året. Opuntia ska visst klara snön och kylan i norr.
kerstin z5-6
Den heter Opuntia -OPUNTIA- polyacantha 'Crystal Tide-
- frö kom urspungligen från Gardens north och i grus har den inga som helst problem med z5-6 .. där tyvärr gamla trotjänare som lammöra gått ut efter den våta konstiga vintern..
Alexander-VG-zon3
CITAT (kerstin z5-6 @ 29-06-2007, 09:58) *
hehe smile.gif nej än har den inte blommat -men jag håller tummen ..smile.gif

hos dig kommer den snart blomma tror jag ,, du får visa bilder på blommorna , min egen som jag trodde skulle blomma nu i maj, men det var bara nya blad saker . men nästa år hoppas jag min vill blomma .

CITAT (Alba @ 29-06-2007, 15:06) *
Åh så fin....ser precis ut som gubben som omfamnar smiley_small_hug.gif

Du har den alltså ute hela året. Vet du vad det är för sort ?

Jag är så sugen att testa med kaktusar ute hela året. Opuntia ska visst klara snön och kylan i norr.

alla opuntia klara sig inte ute . snö klara alla opuntior men inte kyla en del kolarvippen redan vid -2c .

härdigaste är
Opuntia fragilis som jag själv har och så den som Kerstin har polyacantha finns även en del andra sorter men dom är svåra att hitta i Sverige ,Opuntia fragilis brukar jag se säljas hos mig på plantskolor . och det ända man ska tänka på sand-grusjord i varmaste hörnet så trivas dom även i Sverige bra
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon