Full version: Minislanggurka
Chamomille
Godmorgon!

I år skippade jag västeråsgurkor och annat (jag fick så mycket så jag blev rädd varje gång jag gick in i växthuset fear.gif ) och hittade nåt som heter minislanggurka. Är det någon av er som har den? Frågan är hur stora ska dessa bli innan man tar dom confused.gif
Många många ser det ut att bli i alla fall. De pluppar ut med 10 cm mellanrum... Den största är nu ca 3 cm tjock och 15 cm lång.
Nån som vet???

Camilla i Tyresö
titti49zon6
Jag skördar mina när dom är ca 20 cm och 5-6 cm i diameter
Chamomille
CITAT (titti49zon6 @ 29-06-2007, 07:40) *

Tack för det. Då är det ju snart dags att smaka på den första... rolleyes.gif

Var föresten ute och kollade läget i trädgården alldeles nyss och passade då på att plocka sniglar i en hink. 345 st blev det idag. Nu ska dom dö! devil.gif
Åsa, mälardalen zon 2
När änden på gurkan blir rund så brukar det vara dags att skörda, det finns flera olika minislanggurkor och alla blir inte lika stora.
Chamomille
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 29-06-2007, 10:20) *
När änden på gurkan blir rund så brukar det vara dags att skörda, det finns flera olika minislanggurkor och alla blir inte lika stora.

Ahaa...
Jag ska hålla koll på runda ändar... rolleyes.gif
Jonas70
CITAT (titti49zon6 @ 29-06-2007, 07:40) *

En minislanggurka som är 20 cm confused.gif
Tycker det låter som en stor gurka det whistling.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon