Har fått angrepp av rosenstriten på samtliga av mina rosor som nu ser hemskt sjaskiga ut. Har sprutat med såpalösning ett par gånger utan att lyckas förgöra dem. Har inte haft så mycket tid att ta hand om mina rosbuskar i år pga liten bebis som kräver konstant uppmärksamhet, så jag antar att jag har låtit det gå för långt och stritarna (skitarna) mumsa i sig i lugn och ro alldeles för länge. Alla blad är nu vitfläckade och jag blir helt gråtfärdig när jag går ut i trädgården och har nästan gett upp hoppet helt och glor nu bara på förgörelsen uppgivet från fönstret. Hjälp mig någon, vad ska jag ta mig till? Finns det någon dunderkur som funkar snabbt och direkt och räddar mina stackars rosor? Vad händer egentligen med rosen efter att den har blivit rejält angripen av striten? Återhämtar den sig till nästa år eller kommer den att se sjaskig ut förevigt? Har också hört någonstanns att stritarna lägger ägg under barken? Låter inte så bra... kan dem faktiskt ta död på rosen? Hur farliga är dem små skitarna egentligen? VÄLDIGT TACKSAM FÖR SVAR!!! Har inte tid att hitta info själv!!!

Caroline