Ylva-Li
Någon som kan tipsa om en klätterros som blommar mycket, gärna med cremefärgade blommor, och som doftar starkt. Den måste kunna klara sig på en balkong i zon 1, i en vinterhärdig kruka på sådär 60-70 liter /40x40x40 cm.
Kajsa
Om den klarar sig i en kruka på balkongen kan man inte säkert veta, men bor du i zon 1 kanske ?
Jag bor zon 3-4 så jag har aldrig provat.

Penny Lane är ganska ny, fin färg och blir nog inte så stor 1.5 m - 2 m i rabatten och frös ner i botten i vinter.
Doftar gott, medelstarkt. Blir säkert 2 m på en balkong. Zon 3-4 ros.

Leander en Austinros visar upp alla ljuvliga färger, den är tuff zon 5, så den borde klara en kruka i en så snäll zon. Rosen doftar starkt av frukt, i rabatten blir den ca 1.5 - 2 m.
Tror annars att just Austinrosorna är bra dom doftar alla starkt och har fina färger.
Leta på www.floralinnea.com under gruppen, Austinrosor.
Cilla
Kruka en längre tid vet jag inte, men Alchymist är en flerfärgad ros som doftar starkt och gott, blommar kraftigt och är en starkväxande klätterros. Kanske lite creme i den... Iallafall om man blandar krämen med citron och lingon.

AnnammA
CITAT (Cilla @ 29-06-2007, 14:47) *
Kruka en längre tid vet jag inte, men Alchymist är en flerfärgad ros som doftar starkt och gott, blommar kraftigt och är en starkväxande klätterros. Kanske lite creme i den... Iallafall om man blandar krämen med citron och lingon.

Det får vara en rejält stor kruka då, för jag upplever att "Alchymist" är rätt så starkväxande, med tanke på hur min egen vuxit, sedan förra året.

Hälsn

AnnA
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon