Full version: Näckrosor i hink
Ylva-Li
Jag har tänkt plantera dvärgnäckros i en trähink/tunna på balkongen. Är det någon som vet var man kan hitta trähink eller tunna i lagom storlek (ca 40 cm diameter och 50 cm djup) i Malmöområdet, gärna begagnat?

Vet ni om man kan köpa näckrosknölar i Malmö eller på postorder?

Och sist, behöver man pump i ett sånt här arrangemang? Och kan man sätta gräs eller andra växter bredvid näckrosen i ett så litet kärl eller behöver den hela kärlet för sig själv?
catlady
Jag var precis på K-Rauta på Svågertorp idag, och de har ett rea-erbjudande just på 2 jättestora fyrkantiga träurnor för halva priset. Du måste nog täta den med något först om du ska ha vatten stående, men annars stämde den största av dem in på den storlek du behövde. Jag skulle plantera om en jättestor fikus så jag satte bara först i en sopsäck.
pawpaw
CITAT (Ylva-Li @ 29-06-2007, 14:46) *
Jag har tänkt plantera dvärgnäckros i en trähink/tunna på balkongen. Är det någon som vet var man kan hitta trähink eller tunna i lagom storlek (ca 40 cm diameter och 50 cm djup) i Malmöområdet, gärna begagnat?

Vet ni om man kan köpa näckrosknölar i Malmö eller på postorder?

Och sist, behöver man pump i ett sånt här arrangemang? Och kan man sätta gräs eller andra växter bredvid näckrosen i ett så litet kärl eller behöver den hela kärlet för sig själv?

ängsvädd
Man borde kunna täta tunnan med dammduk - gummiduk är hållbarast.

finns på:

http://www.gardenaquatica.com/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon