Mollis
Söta små blommor blir det i mitt stenparti smile.gif
anna_rispan
Vad fint!! Hur har du gjort?
Mollis
Tack!

Ja om jag det visste! Till att börja med så fanns alla förutsättningar på tomten, lagom med naturligt liggandes sten, massor av sol osv. Sen ska det till att välja rätt växter och prova sig fram, det som funkar det funkar verkligen, dvs sprider sig på ett trevligt sätt över och runt stenarna. Och så håller jag supernoga koll på att inte nåt ogräs får fäste....

/Mollis
Alexander-VG-zon3
jätte vackert ,, blir en speciell miljö eller biotop när man gör så
Alba
Wow......jättefint. Stenpartier är så snyggt........har inget själv ....än
zaaritha
Sedum?
Mollis
CITAT (zaaritha @ 29-06-2007, 20:58) *
Sedum?

Hej, jag har en hel del olika taklökar, fetblad och annat smått som jag inte ens minns namnen på confused.gif
Sailor Pluto
Snyggt tummenupp.gif ! Är svag för stenpartiväxter och ska försöka klämma in ett litet område åt såna i framtiden. Hoppas att det får plats, det verkar bli trångt i trädgården när jag tittar i mitt planeringsblock g.gif .
Mollis
CITAT (Sailor Pluto @ 30-06-2007, 12:15) *
Snyggt tummenupp.gif ! Är svag för stenpartiväxter och ska försöka klämma in ett litet område åt såna i framtiden. Hoppas att det får plats, det verkar bli trångt i trädgården när jag tittar i mitt planeringsblock g.gif .

Tack! Jag har ca 2000 kvadrat tomt men det räcker ändå inte till allt jag vill ha rolleyes.gif

/Mollis
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon