Full version: gissa vem
amaira
Ja, nu får ni gissa igen. Art behöver jag inte, men vilket kryp är det?

1.

Och så 2. Vem tillhör det här luriga ansiktet, med blå ögon, rund näsa och en litet nätt mun med vitt mittpå underläppen... ?

Ännu en bild på samma, lite från sidan:

Berith
Vågar man sej på ett par gissningar? unsure.gif

Den översta är jag ganska säker på är en harkrank, kanske till och med jättevarianten. Men monstret därunder... En bärfis kanske? dunno.gif
Tobb
1. En harkrank
2. Någon spindel?
Snöflinga
Hugaligen ... nå't från yttre rymden kanske -fear-.gif
skogstroll
Alienfilmerna -fear-.gif
Gossen Ruda
Den första är nog en harkrank eller något liknande precis som Berith skrivit och nästa skulle jag tro är vingfästet på en trollslända. Lurifax där. wub.gif
Berith
Yesss!! yahoo.gif
amaira
Heja Berith! Bravo! Och Gossen Ruda trodde jag inte för ett ögonblick att jag skulle lura, men jag hann med att lura några innan han dök upp i alla fall. innocent.gif

Den bruna mosaiktrollsländan känner man igen på de här blå markeringarna vid vingfästena. 000.gif

TantGredelin
Hade du limmat fast den för att plåta den, eller? Kanonbilder! tummenupp.gif
Gossen Ruda
Vad är det med trollsländans huvud? Den ser ut att ha ett porslinsöga.
amaira
Ja, jag såg "porslinsögat", men först när jag tittade på datorn. På de andra fotona har den inte längre porslingsöga, även om ögonen ser väldigt ljusa ut.

Gossen Ruda
Det kanske är normalt att dom gör så med ögonen då och då. Facettögonen måste ju vara utspända över nånting, själva "näthinnan" är inte tjock.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon