Cam & co
Har inte haft sådär våldsamt mycket tid över till att vara aktiv här då vi dels passat en tik i 2 månaders tid och som fick sina valpar här den 11/6 ... en otroligt häftig upplevelse att vara med vid valpningen tummenupp.gif men sen så har vi också varit 80 mil uppåt landet, närmare bestämt i Sundsvall och hämtat hem en 8-veckorsvalp också .... ras? En Grand Danois såklart - vid namn Hamilton .... en ljuuuvlig liten gosse. 10 kg väger han nu ganska precis & har hunnit bli 9 veckor gammal ... och han har att brås på - för pappa är 93-95 cm i manken och väger ca 82 kg ... mer bilder och info om lillen finns på Hamiltons sida och såklart på min egen sida ... Och är han inte söt så säg?! wub.gif

Airamya
Underbart söt! wub.gif
Grattis till nya familjemedlemmen smile.gif
Snöflinga
Vilken underbar hund wub.gif Har kollat på hans sida... sååå fina bilder och vilka bamsetassar tongue.gif
Cam & co
CITAT (Snöflinga @ 29-06-2007, 22:23) *
Vilken underbar hund wub.gif Har kollat på hans sida... sååå fina bilder och vilka bamsetassar tongue.gif

Ja han är verkligen ljuuuuvlig!!! Och förhoppningsvis också en lovande utställnings- & avelshund i framtiden ......
zaaritha
Grattis!
De är för goá, m sina stora tassar o "kalviga" gångstil!
Sailor Pluto
Man vill ju bara pussa den lilla(?) sötnosen wub.gif !
Cam & co
CITAT (Sailor Pluto @ 30-06-2007, 12:05) *
Man vill ju bara pussa den lilla(?) sötnosen wub.gif !

Ja han är en riktig pussgurka tummenupp.gif och jodå, liten är han fortfarande *s* med sina 9,8 kg ... han har dock att brås på då pappa väger 82 pannor & är 93-95 cm i manken ... men fortsätter han med samma viktökning till 1-årsdagen så lär han väga runt 60 då iaf ... men växer gör de fram till 3-årsrycket, inte minst på bredden ....
Floppy
Gratuelarar till tillökningen...
...han väger nästan lika mycket som min hund och han är 2år och 5 mån a0a.gif flirting.gif ...han väger 10,5 och är 33-35 cm i manken...lite stor för sin ras...men det är pappan också...han är av rasen cairnterrier och de ska vara enl. rasstandard...mankhöjd ca 28 - 31 cm...idealvikt är 6 - 7,5 kg...men det står också...höjden skall vara i proportion till vikten...och det är han...

Men hur som haver...din 'lillplutt' är huuuur söööt som helst... wub.gif ...nu vill ju jag också ha en liten till ju...
lottapotta
Ååh, så fiiiiin! Grattis!
Wilmer
Söt sak! Har hittat sängen ser jag rolleyes.gif ..

/ WIlma
Cam & co
CITAT (Wilmer @ 01-07-2007, 22:35) *
Söt sak! Har hittat sängen ser jag rolleyes.gif ..

/ WIlma

Jojust det *hmm* Den kommer han nog inte få husera i så länge till skulle jag tro .... det blir mer än trångt med 2 vuxna & en 80-kilosvovve emellan när han växt till sig *s* så vi får nog börja med avvänjning redan nu ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon