Tosan
Nu har jag nog dräpt en ros till... Kunde inte motstå en liten miniros/morsdagsros eller vad de nu heter på ica idag. Mamma brukar ha dem i krukor ute och sen sätta ner dem i blombänken på hösten. Jag har aldrig lyckats med det konststycket dock, så nu åkte den ner i rabatten direkt, men fick ett lite annat läge än de jag försökt med förut. Och jag har ju fått bra planteringsråd härinne...
Hur många tror att den kommer tillbaks till våren?
Anki V
Jag skulle rösta ja om jag viste hur rabatten såg ut...... g.gif

Mina lever på 3:e året i en ordentligt upphöjd rabatt. Det finns inte en chans att det ska stå något vatten/is där på vintern och det tinar fort på våren laugh.gif .

De blommar snart! yes.gif
kerstin z5-6
och jag nej .. de där är inte riktigt pålitliga ....Köp vanliga rosor i stället ger glädje lite längre smile.gif
Tosan
Ja själv röstar jag ju nej, men den kan väl kanske va fin i sommar iaf biggrin.gif
Rabatten ligger mot husväggen i söderläge, jättevarmt och torrt på sommarn, men gott om fukt på våren.
Och som sagt riktiga rosor funkar nog bättre... Om jag bara kunde hitta nån *suckar*

Förresten, vad betyder "demonterande" på rosspråk?
kerstin z5-6
ska nog vara remonterande -det betyder att de blommar om i omgångar .. till skillnad från de engångsblommande -som bara blommar EN gång -tex Frulingsduft -i juni -eller de ständigblommande -nya modera rosor som alltid blommar from juni till frost smile.gif
Tosan
Ja det var nog remonterande... Stod på lantmanna igår och funderade och funderade och bestämde mig till sist för att inte köpa den... För det första var det inte riktigt vad jag önskar mig, för de andra begrep jag ju inte om den var ympad eller rotäkta, och jag kunde ju inte börja gräva i krukan giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon