Full version: Phlox-beroende
nybyggare
Hej alla. Jag har drabbats av ett udda problem. Jag har blivit beroende av höstflox -phlox paniculata. Jag bara måste ha så många sorter som möjligt. Det grävs nya rabatter hela tiden.
Vet inte varför det blev så här men det finns väl meningar med allt??
Har ganska nyss fått min "diagnos" blush.gif så ännu finns det bara tiotalet sorter hos mig, men fler är på väg på posten...

Kan det finnas någon annan därute som har samma behov och som kan ge mig lite tips om vad som finns och var de finns.
MariaS
Hänger på tråden med Hostor, hostor, hostor.....
Ophelia
Hänger inte med alls i handling men däremot i tanken men tycker det verkar vara ett hälsosamt "problem" tongue.gif

Väldigt roligt med höstfloxsamling. Har själv börjat samla på mig lite olika sorter som planteras hemma hos mina föräldrar i hopp om att skapa en underbar sensommar/höstfägring wub.gif

Hostor har jag mer och mer fått upp ögonen för då jag ser deras prakt som ett mycket värdefullt tillskott i trädgården och som har så många olika sorter att kunna placeras överallt (kanske inte i de torraste och soligaste hörnen).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon