Full version: Fuchsia
Yoshi
Hejsan alla ! Jag är ny på detta forum och även ganska nyinflyttad till en lägenhet med en underbar balkong på 9 kvm! För två månader sedan var jag på Plantagen och handlade en hel del blommor och buskar, blandannat en helt underbar Fuchsia(häng) som jag har planterat i en väggampel och den blommar jättemycket,nu skulle jag gärna vilja ta sticklingar ifrån den om det går och få fler? Jag är helt ny på det här med blommor, har tidigare bara haft penseer i blomlådan, men nu har jag en "experiment-sommar" på nya balkongen för att se vad som trivs...

Hoppsa på tips om min Fuchsia

//Åsa
mamamaggan
Visst kan du ta sticklingar från din fuchsia. Du knipsar av en gren med två till tre bladpar på , tar bort de nedersta bladen , stoppar ner grenen i såjord och ser till att stället där bladen satt hamnar under jord. Håll fuktigt och håll tummarna!

Välkommen hit ! Du kommer säkert att trivas bra här.
Yoshi
Hej! Tack så jättemycket för det snabba svaret, och tack för hjälpen, jag ska prova snarast, meddelar hur det går =0)
//Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon