pixieangel
Hejsan

Jag skäms nästan för att säga detta men jag har en hel del foto nu som jag hade behövt lite hjälp med blush.gif
Jag har precis flyttat till hus och detta är min första egna trädgård...och det är jättekul
Men det hade varit roligare att veta vad jag har.
Jag har slagit i en massa böcker men jag har svårt att hitta vissa saker (hmm hoppas det inte är ogräs)
Men jag vill veta vad jag har, så jag kan sköta det rätt och med lite tur föröka det smile.gif

Jättetack på förhand

Mvh

Suss
Zon 1

f1.JPG

TantGredelin
Bilden föreställer lupin.
Fenja
Lupin ja, sprider sig sjutton, du kan begränsa detta genom att ta bort blommorna direkt de blommat över så att de inte kan sätta frö.
Mvh
Fenja
Boxer
Fast alla tycker inte att lupiner är ogräs. Jag både sår, köper och gräver upp och tar med hem. Vi har inga som helst problem med att de tar över, snarare tvärtom. Tyvärr!

Titta på dessa bilder www.ovanaker.se www.odla.nu www.bahcevan.com www.mlarochelle.net Är dom inte vackra! wub.gif
embelie
jag håller med hemma hos mig är lupinerna välkomna, så fina!
skogstroll
en bit bort från mig finns ett hus med en helt otrolig "lupin"-äng i blått, rosa och lila, den är helt fantastisk när den blommar och bladen är ju fina smile.gif
TantGredelin
[attachment=4700:DSC01498.JPG]

Jag håller med! Man kan gott ha en del av trädgården lite vildare, med lupiner, blåklint, digitalis och prästkragar. Det blir ofta minst lika vackert som de rabatter man med möda lyckas åstadkomma. Man kan ju klippa snyggt runtom så att det ser genomtänkt ut...
pixieangel
Hejsan

Tack så jättemycket för svaren smile.gif

Jag såg bilderna och blev begistrad, så jag skall vårda min lilla lupin smile.gif

Mvh

Suss
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon