Full version: Bildminskning
Malva15
Hej!

Varje gång jag försöker publicera ett foto på nätet får jag svaret att bilden jag försöker ladda ner är för stor (jag har dom i jpg format) Jag har försökt gå in i mitt bildhanteringsprogram (gratis versionen av adobe photoshop) för att se om det finns en möjlighet att förminska bildernas pixlar och format men kan inte se något som kan hjälpa mej. Jag har också gått in på "mina bilder" i startmenyn på min PC men kan inte hitta något svar där heller. Kan någon ge mej ett tips så jag får bukt med problemet?

Malva15 :dunno:
titti49zon6
Jag använder Picasa som är ett gratisprogram yes.gif
Går in på Webbilder och får upp en ruta där jag skriver hur stora bilderna skall vara, sparar dom i Picasa Webbilder och kan då plocka ut dom bilder jag vill använda
Lätt och smidigt, kan på så sätt spara en hel mapp med bara ett klick tummenupp.gif
adamos
Image Resizer är ett utmärkt gratistillägg som enkelt reducerar bildstorleken och det hittar du här: http://www.microsoft.com/windowsxp/downloa...ppowertoys.mspx
Malva15
Hej!

Tack för hjälpen! Jag vill ju så gärna kunna lägga in bilder i mitt album någon gång. smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon