Full version: boktips sökes
e_sedell
Som rubriken avslöjar så söker jag en bra bok om rosor där olika sorter beskrivs. Gärna en omfattande bok, som finns i något så när ny upplaga där nya sorter är med.
Ophelia
Rosor för Nordiska Trädgårdar del 1 och 2 av Lars-Åke Gustavsson är ganska bra tycker jag. Han har ju även skrivit böcken om klätterrosor och gammaldags buskrosor som jag tycker är trevliga. Finns även Illustrated Encyclopedia of Roses av Macoboy som innehåller grymt mycket information. Jag tror jag även har Botancia Rosor men jag läser nog mest Gustavssons böcker. Franziska Kröll har skrivit någon bock om rosor som ska vara bra, har inte läst dem men kan säkert vara värd att titta i.

e_sedell
Tackar!

Det blir nog någon bok av Gustavsson.
kerstin z5-6
Om du väntar ett litet tag -kommer de ut i ny reviderad form ..ev redan nu i höst
e_sedell
Okej, då väntar jag =)
Bee
Jag kunde inte vänta! Idag var jag inne i stan och köpte Franziska Krölls rosbok. Har bara hunnit igenom förordet - vilket förord! Har man inte varit intresserad av rosor förr så blir man det det av bara förordet. Milde tid så förföriskt!

Hade inte boken varit så stor hade jag tagit med mig den i sängen som kvällslektyr men det gör för ont i näsan med en så stor bok giggle.gif
AnnammA
Det lockar även mig att köpa den av Franciska Kröll, men jag har tvekat i och med att där redan finns en del i bokhyllan...

Hälsn

AnnA
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon