Full version: Kronenbourg?
Hazel
[attachment=4704:P1010233.JPG]

Köpte denna ros på Eko i början av sommaren, föll direkt för bilden på krukan. Den ska vara en kronenbourg men nu när första knoppen slagit ut är jag högt tveksam. Kronenbourg ska ju vara röd/gul men denna är varken eller thumbdown.gif Bilden fångar färgen ganska väl. Den är ju typ tvåfärgade iaf. Men mer rosa/gräddvit än röd/gul iaf. Funderade på om det kunde vara för att rosen står väldigt soligt? Men det verkar ju underligt att den blir så "fel" Nån aning om vad det annars kan vara?

Tycker visserligen rosen är jättesöt, men det var ju inte riktigt vad jag väntade på
Malvia
Jag köpte också en Kronenbourg i början av sommaren, har satt den i en kruka för jag har inte bestämt var den ska plamteras nån stans.
Den ser frisk ut men inga blomknoppar har den. Så jag vet inte vilken färg det blir.

Men din ser inte ut som bliden nedan.

Kronenbourg - Heter också Flaming Peace
Enligt Botanican är det en zon 4 ros. Det står också att ingen annan ros kan ersätta den gällande framtidens trädgårdar. Himelskt vacker är den dock.
AnnammA
Kan det kanske vara en "Rosa Gaujard" ?Tillhör ungefär samma "rosfamilj"(?) som "Peace".

Hälsn

AnnA
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon