Ewa L
Med sorg i hjärtat var jag tvungen att ta ner: Thuja, blåen, sockertoppsgran och cypress. Började försiktigt för att se om det gick att spara något, men tyvärr... De hade vuxit in i varandra vilket gjorde att åtminstone halva vardera växten var fruktansvärt ful. De hade börjat lägga sig ner också. Har nog stått där i minst 30 år.

Nu är frågan vad jag skall göra med det som jag sågat ner. Kan jag ha dessa surjordsväxter med barr och allt i komposten? Eller göra en egen kompost av detta för att ha på de Rhododenron / blodlönn som kommer att komma istället?
KURT
Har du flisat dem? Hur som helst så kommer det att ta mycket lång tid att bryta ned grenar från dessa.
Ewa L
Ja, jag tänkte köra dem i kompostkvarnen. Tar det alltså längre tid för dem att brytas ned än lövträd?

I så fall vore det ju perfekt att använda fliset till mina gångvägar för jag tycker att de bryts ned för snabbt normalt. (Det som inte flisas en gång till av Lucas alltså. Han tycker det är underbart att matte lägger "godis" till honom överallt. rolleyes.gif )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon