Leia
Jag skulle vilja ha tips på buskar och häckar som friväxande blir 2-3m höga och helst inte så mycket bredare än 2m i diameter (max 2,5).
Jag tycker att det är svårt att hitta uppgifter om bredd på friväxande buskar och häckar, höjden står oftast bara när man söker.
De ska vara härdiga i zon 4 (eventuellt zon 3, jag bor på gränsen)
Cilla
Sicken söt hund du har på din bild!

Ja, det är inte helt lätt att få uppgifter om bredd, men här på forumet har vi tagit upp det flera gånger. Sök lite och kom igen om du inte finner något, eller inte får svar här!

Svaren blir också oftast fler när man specificerar lite, t ex "jag vill ha blomning från vår till sensommar", eller "stället är torrt, skuggigt, blåsigt men jag vill ha höstfärger"...
Leia
CITAT (Cilla @ 03-07-2007, 11:50) *
Sicken söt hund du har på din bild!

Jo tack söt är han, men han var ganska billig i morse när han bet sönder mina sticklingar jag tiggt till mig av en granne ranting.gif Han gillar att "stjälpa till" i trädgården nämligen.... rolleyes.gif biggrin.gif

Jag har faktiskt hittat en sida nu som tar upp bredd på en hel del buskar!
Jag länkar till den om någon annan undrar: Här är länken
Åsa E
Vilken jättebra länk! bravo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon