TantGredelin
Är du kvar Olle? Eller vem som helst, jag känner inte igen den, liten var den, kanske två cm.

DSC01465.JPG

amaira
Här kommer en "vem som helst" wink.gif och talar om att det är en gräsfjäril som heter pärlgräsfjäril. Vanlig och väldigt söt. wub.gif
TantGredelin
Alltså. Tack och förlåt. Men det var en Olle som svarade inom en minut på en insektsfråga nyss... Jag håller på och döper bilder i albumet och kände verkligen inte igen den lilla sötnosen. Tack!
amaira
biggrin.gif
Inte behöver du säga förlåt för nånting. wub.gif Gillar en Olle här, han är duktig och trevlig.
Lars-Olof Arvids
Tack Tant Gredelin och Amaira! wub.gif Det gäller att vara snabb om man ska hinna före insektsexperterna här. biggrin.gif Dessutom var jag på språng hem från jobbet och datorn. Pärlgräsfjärilen är vanlig i mina marker också. Det finns flera gräsfjärilar som är ganska lika, men bara pärlgräsfjärilen har det breda vita fältet på bakvingen med vackra ögonfläckar omkring.

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon