Ellinore
Hejsan!

Jag har alltid problem m att mina hibiskusar tappar blad, först blir de gula o sen trillar det. Tror att jag har hört att det beror på att det är för varmt fönster eller att man vattnar för sällan. I vilket fall så ser de himla taniga ut nu, är ett par stycken som bara har några få blad längst upp på en pinne, kan man beskära dem nu eller jag tar död på hela blomman då? Å vad ska jag göra för att de inte ska tappa bladen så lätt?
Alexander-VG-zon3
sätt ut dom i solen , och kolla om dom har spinn har dom det ta veck dom . sen tar du in den igen innan nätterna blir kalla ( när det börjar gå under +10c ) ska dom in igen sen tar man ut dom i skuggan igen i april-maj och tar in eller skyddar dom om det blir kallt sen efter dom stått skuggigt i en vecka kan man flytta dom soligare . sen på vintern mår dom bra av att stå lite svalare +15c +10c och ljust . annars har man dom ljust inne och lite fuktigare . ska du ha dom kvar inne kolla om dom behöver näring och höj fukten och placera dom i väst-söder läge . vänta med att beskära hibiskusar kan bete sig som lövfällande och är allt bra igen växer där ut nya blad där dom gamla va
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon