Full version: Ballongblomma
Tuva
Är det någon som känner till Ballongblomman?
Och är det någon som har några odlingsråd för den?
yla

här e bild o här är lite skrivet om den
Tuva
Tack, nu vet jag åtminstånde hur dn ser ut. Ja , Jag är en riktig blomfreak och det har kommit nu på senare år. om det är något som är roligt så är det blommor.
anne
wub.gif Tycker själv att den är vacker. Fick frö från en herre på nätet och döm om min förvåning när de började växa så var bladen brokiga. Otroligt vacker. Den sprider sig gärna och är lätt att ta frö på.
Hälsar Anne
Tuva
Ja den är sannerligen Vacker och ofantligt stor. Har hört att stammen kan bli som ett prydnadsträd i omfång unsure.gif men den blir säkert ståtlig och vacker rolleyes.gif
ester
CITAT (Tuva @ 02-07-2003, 19:23)
Är det någon som känner till Ballongblomman?
Och är det någon som har några odlingsråd för den?

Den blommar när det är sol på den. Pappa sådde sina i full sol och de såg ut som spretiga potatisplantor. Mina stod i skugga hela dagen och hade eftermiddagssol - de var jättefina! 1,5 meter höga, täta buskar med massor av blå blommor.
Jag drog upp dem och slängde dem innan de fick frökapslar så mina fröade inte av sig. Pappa hade sina kvar och överallt i hans rabatt kommer de upp.

Kul att prova, men jag ska inte odla dem fler gånger.
Kajsa
Impecta säljer frö till Ballongblomma.
renate
Jag hade dem en sommar,men tycker inte om växter som sprider sig hej vilt,så är de giftiga med/Renate
Tuva
wacko.gif att den var Giftig var ju inte så bra. Ja barnen är ju stora men endå sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon