Lindbergskan
Hade besök av min svärmor idag ioch vi gick runt i den nyetablerade trädgården... Har inte kommit så långt och har inte så stor kunskap heller... jag berättade för henne att jag var lite besviken på Honungsrosen jag planterade förra året, den har blommat men bara små vita enkla blommor, så vi tog ett kik på¨den och då upptäckte jag några fint fyllda blommor, det var på två Stjälkar eller stammar kanske man säger, då sa hon att det var tjuvskott dom andra kvistarna, skall jjag gräva upp roten och klippa bort tjuvskotten? Dom har oxå ljusare gröna blad. Men då blir det ju bara två kvistar kvar?? Kan inte någon vara snäll och förklara för mig på ett enkelt sätt( om det finns något confused.gif ) hur man skall göra och hur det funkar med rosor... Har oxå två nyplanterade Flammentanz , Ska jag kolla över dom oxå?

Tack på förhand! / totalt nybörjare!!!
kerstin z5-6
har du sett min tråd ? Har du ytterligare frågor återkom gärna ! smile.gif
Tråd om rotskott

Ja du bör kolla över rosorna då o då ..Rotäkta rosor däremot skickarr bara äkta skott -då slipper man de där uslingarna smile.gif
Lindbergskan
CITAT (kerstin z5-6 @ 02-07-2007, 21:40) *
har du sett min tråd ? Har du ytterligare frågor återkom gärna ! smile.gif
Tråd om rotskott

Ja du bör kolla över rosorna då o då ..Rotäkta rosor däremot skickarr bara äkta skott -då slipper man de där uslingarna smile.gif

Hej!

Ja det var en jättebra bild!! Men skall jag gräva upp roten nu eller skall jagb vänta till hösten? Det är säkert 5-6 kvistar av tjuvskotten och bara två äkta.. Trist.. Tack för bra svar!
kerstin z5-6
NU ! De tar över och utarmar den äkta innan hösten .. gräv dig ner så du ser de falska skottens ursprung och klipp eller vrid av dem aldeles där de kommer fram
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon