Full version: Orm på vift...
Tezzla
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,...1110198,00.html

Och så spottar och fräser folk över lösa katter. Ja, jag säger då det. whist.gif
Kakaduan
Ja, fram för fler ormar i det fria! De är ju inte gjorda för att vara instängda i terrarier. Folk får väl stanna inne. Kopplingen till katter var intressant...

giggle.gif
Kakaduan
aanderss
ja fy fan vad hemskt. men de är värre i brisbane australien. värdens ormtätaste stad. men de är ju vilda ormar. där kan de komma upp ur toan om man har otur.
jag har läst om de
Bee
CITAT (aanderss @ 03-07-2007, 10:59) *
ja fy fan vad hemskt. men de är värre i brisbane australien. värdens ormtätaste stad. men de är ju vilda ormar. där kan de komma upp ur toan om man har otur.
jag har läst om de

Huuu fear.gif fear.gif fear.gif
aanderss
CITAT (Bee @ 03-07-2007, 11:04) *
Huuu fear.gif fear.gif fear.gif

men de händer inte alls ofta
Kajsa i Arvika
Nån som har en orm de vill bli av med kan de få komma och släppa den på mitt koloniområde!!! angel_not.gif devil.gif devil.gif
aanderss
CITAT (Kajsa i Arvika @ 03-07-2007, 11:08) *
Nån som har en orm de vill bli av med kan de få komma och släppa den på mitt koloniområde!!! angel_not.gif devil.gif devil.gif

varför just där

Tezzla

Jag tänkte faktiskt på dig när jag läste artikeln giggle.gif

CITAT (aanderss @ 03-07-2007, 10:59) *
jag har läst om de

Ja, i Australien kryllar det av otäcka ormar och andra giftiga kryp också. På vissa ställen kan man inte lämna dörrar/ventiler och liknande öppet för då ringlar/kryper/hasar det in otäcka saker. Huuuu! -fear-.gif
*Stintan*

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif bravo.gif whist.gif
Ophelia
Fast det kanske inte är en grön mamba utan en mer ofarlig sort. Tänk om det skulle vara en grön trädsnok! De är väldigt fina wub.gif
Tezzla
CITAT (Ophelia @ 03-07-2007, 14:34) *
Fast det kanske inte är en grön mamba utan en mer ofarlig sort. Tänk om det skulle vara en grön trädsnok! De är väldigt fina wub.gif

Fast en ormexpert kollade ju på det ömsade skinnet...

Pirum
CITAT (Tezzla @ 03-07-2007, 09:38) *
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,...1110198,00.html

Och så spottar och fräser folk över lösa katter. Ja, jag säger då det. whist.gif

Jo, fast skillnaden är ju att om man släpper ut en katt så bör man kunna bli ersättningsskyldig för vad katten ställer till med - släpper man ut en tropisk giftorm (som kanske inte skett i detta fall) så räcker det inte med att bli ersättningsskyldig - man bör få bo i fängelse ett tag också smile.gif
Rose
CITAT (Kakaduan @ 03-07-2007, 10:50) *
Ja, fram för fler ormar i det fria! De är ju inte gjorda för att vara instängda i terrarier. Folk får väl stanna inne.

rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon